Wednesday 22 November 2017

How To Fix Moving Average Pris In Sap


Hvordan SAP beregner flytende gjennomsnittspris (MAP) for materialmester Hvis et materiale er gjenstand for flytende gjennomsnittspriskontroll, beregner SAP-systemet verdier for varebevegelser på følgende måte. Ny Mengde Gammel Mengde Kvittering Mengde Ny Verdi Gammel Verdi (Kvittering Kvantitet (Kvittering Pris Kvitterings Pris Enhet)) Ny MAP Pris (Ny Verdi Ny Mengde) Prisenhet i Material Master Se følgende eksempler for bedre forståelse. Start med et materiale med MAP på 10,00, PO 100 stk. Ved 10pc. 1. Første varekvittering Lagerkontoen vil bli lagt opp med kvitteringsverdien basert på innkjøpsprisen. Leveres mengde PO pris 10 stk. 10pc. 100 Avregningsoppføringen blir lagt ut på GRIR clearingkontoen. Dr. Stock Konto 100 Cr. GRIR Clearing Account 100 Totalt antall aksjer 10, Total verdi 100, MAP 10.00 2. Andre varekvittering Prisen i kjøpsordre er endret til 12.00pc. i stedet for 10.00pc. Lagerkontoen vil bli lagt opp med kvitteringsverdien basert på den endrede kjøpsordreprisen. Leveres mengde PO pris 10 stk 12pc. 120 Dr. Stock Account 120 Cr. GRIR Clearing Account 120 Siden pris i innkjøpsordre er forskjellig fra nåværende flytende gjennomsnittspris i materialmester, blir derfor den bevegelige gjennomsnittsprisen endret til 11,00 Totalt antall aksjer 20, Sum verdi 220, MAP 11,00 3. Godkjenning av varemottakelse Lagerregnskapet krediteres med gjennomsnittlig kvitteringsverdi. Antall (Varemottak verdi Varemerkekvantitet) 10 stk (220 20 stk) 110 Dr. GRIR Clearing Account 110 Cr. Lagerkonto 110 Totalt antall stk 10, Total verdi 110, MAP 11.00 10 stykker ved 12.00pc. 120.00 Dr. Stockkonto 10 Dr. GRIR Clearing Account 110 kr. Leverandørkonto 120 Totalt antall aksjer 10, Total verdi 120, MAP 12.00 Flytende gjennomsnittspris: Verdiberegning Når et materiale er gjenstand for flytende gjennomsnittspriskontroll, beregner systemet verdier for varebevegelser på følgende måte: Flytende gjennomsnittspris: Verdiberegning For Mer informasjon og eksempler på innlegg og verdiberegninger for materialer som er gjenstand for bevegelige gjennomsnittspriskontroll, se: Den bevegelige gjennomsnittsprisen (MAP) er en verdsettelsesprosedyre hvor vareprisen kan endres som følge av visse forretningstransaksjoner (varekvitteringer, GRIR clearing med eksternt anskaffet materiale, og WIP clearing med materialer produsert internt). Forutsetninger Du har angitt for hvert materiale at beholdningsprisen kan endres som en flytende gjennomsnittspris. Med MAP-verdsettelsesprosessen blir de eksterne verdiene av forretningstransaksjonene tilordnet inventarobjektene. Mengden og verdien av beholdningskvitteringen legges til eksisterende inventar. Deretter beregnes et nytt MAP basert på forholdet mellom den nye beholdningskvantiteten og beholdningsverdien. Lagerinntekter påvirker derfor prisen. Oppgjørsforskjeller er tilordnet inventar. Dette avhenger av lagerdekningen. Forlikninger endrer bare varelageret, aldri lagermengden. Oppgjørene påvirker derfor alltid prisen. Investeringsproblemer reduserer varelagerverdien med verdien av den utstedte beholdningen. Hvis dette resulterer i et nytt prisforholdsforhold, justeres prisen tilsvarende. Investeringsproblemer bruker sjelden en ekstern verdi, men er vanligvis verdsatt med det nåværende verdiforholdet mellom lagerobjektet, med andre ord gjeldende flytende gjennomsnittspris. Derfor påvirker de fleste lagerproblemer ikke prisen når den bevegelige gjennomsnittsprisprosedyren blir brukt. For å holde prisen konsekvent må verdsettelsesprosedyren endres når forretningstransaksjonen opplever uvanlige situasjoner eller mangler lagerdekning. Følgende uvanlige situasjoner er mulige: Negativ beholdningsverdi og negativ lagermengde Inventarmengder kan bli negative hvis systeminnstillingene tillater det. Dokumenter og transaksjoner reverseringer Pure verdi posteringer Pure verdi innlegg har normalt basismengder, men opprettholder kvantumsituasjonen i beholdningen. På grunn av tidsforsinkelser kan verdioppslag med store basemengder oppstå med lave beholdningsmengder. For å beskytte lagerverdiene fra å bli forvrengt i slike tilfeller, utføres en dekningskontroll der faktura mengden blir sammenlignet med gjeldende lagermengde. Postering til en tidligere periode Innskudd til en tidligere periode endrer nåværende beholdningskvantum, verdi og flytende gjennomsnittspris, samt lagermengde, verdi og pris for tidligere periode. SAP Material Management Ofte Stilt Spørsmål Q: Hvordan kan jeg utvide alt materiale til en ny plante. A: SAP-programmet - RMDATIND brukes til å opprette oppdateringsmaterialets hovedoppgave. Spørsmål: Hvordan kan vi slette materialer permanent fra Materiale mester A: Bruk transaksjon MM70 - Materiale Master-Andre-Reorganisering-Material-Velg. Bygg variant med utvalgs utvalg av materialmastereposter som skal velges for sletting og vedlikehold av kjøreparametere. Henrette. Bruk transaksjon MM71 - Material Master - Other - Reorganization-Material-Reorganization Bygg en andre variant Oppretthold kjør parametere og utfør. Det er også viktig å fjerne poster manuelt fra info post, PO, PR, reservasjon etc for vellykket sletting av materialet. Spørsmål: SAP gir bare flytende gjennomsnittsverdi for nåværende, forrige periode og forrige år. SAP oppgir ikke transaksjonsrapporter som gir flytende gjennomsnittsverdi for en gitt dato. Hvordan kan jeg rapportere glidende gjennomsnittspris for materialnummer 10000000 på fabrikk 0001 4. juli 1998. A: Prøv noen av disse løsningene: 1. Endre oppdateringsnivået for strukturen (S031) til daglig. I LIS er den totale verdien og den totale aksjen tilgjengelig. Del verdien av lageret. Det er mulig å beregne dette dynamisk når analysen kjøres, og å vise resultatet. 2. Lag din egen struktur i LIS, og fyll den ved å kopiere den flytende gjennomsnittsprisen fra materialmasteren hver gang det er en transaksjon. Du vil få data på de dagene da det var en transaksjon. Spørsmål: Vi har definert alle variablene for materialene. Men når jeg forsøker å bruke Material Matchcode-objektet MAT1, får jeg svaret. Ingen mulige oppføringer funnet. Hvorfor A: Kampanjekode i. d. B, Materiale etter regning av materiale har en valgtilstand for felt STLNR NE. STLNR er BOM nummeret knyttet til et materiale i tabell MAST. Derfor meldingen - ingen mulige oppføringer. dukker opp hvis det ikke er noen regninger av materialer som er knyttet til dine materielle tall. Du får kampkoder så lenge materialet som er referert av deg, har BOM nummer tilknyttet det. Spørsmål: Kampanjekobjektvalget er standardisert til mattekode ID B. Jeg vil gjerne bytte til M Materiale etter Beskrivelse Hva er løsningen A: Trykk på nedtrekkspilen på feltnummerfeltet og passord B vises, trykk F5 dobbeltklikk kampkode id M, trykk deretter F6. Dette vil angi passord M som standard. Spørsmål: Vi har en materialmester. X og måleenheten er stk og to serienummer. A, B For dette materialet lager vi to Pos First PO calls materiale X. 1 stk. Pris 100 (vil bruke serienummer A) Andre PO-anropsmateriale X. 1 stk. Pris 250 (vil bruke serienummer B) Godkjenning er gjort og ved fyller serienummer for knyttneve PO med A og andre PO med B. Vi ønsker å overføre materiale X serienummer A til en annen plante og ønsker verdsettelsen av dette materialet som 100. Hvordan kan vi gjøre det. A: Bruk delt verdivurdering. Aksjer kan bli mottatt i separate lagringssteder. Overføringslagre kan gjøres fra en lagringsplass til en annen lagringsplass. Spørsmål: Vi ønsker å endre beregningen av Flytende gjennomsnittspris. Vi vet at det samme er i MBEW-VERPR og to transaksjoner å vurdere - MRHR, MB01. Er det en transaksjon for å endre MAV eller alle stedene det trengs? A: Eventuelt varekvittering eller utstedelse (i tilfelle split verdsettet materiale) endringer Flyttende Gjennomsnittlig pris avhengig av verdsettelsestype som brukes når du legger ut vareproblemet. Du må gå gjennom alle transaksjonene som involverer dem For eksempel: Material X bruker delt verdivurdering av opprinnelse: Malaysia. MAV 60 USD - total lager 100 enheter India: MAV 50 USD - totalt lager 200 enheter Totalt lager 300 enheter MAV 53.33 Her. Varemessige problemer vil også påvirke global MAV, til tross for ikke å endre MAV fra opprinnelsesland. Spørsmål: Hva er bruken av konfigurerbart materiale. A: Konfigurerbart materiale er nyttig hvis du har et stort antall kombinasjoner av deler som går inn i et produkt. Det betyr forskjellige permutasjoner og kombinasjoner av delene for samme materiale. Hvis du opprettholder en unik materialkode for hver kombinasjon. du trenger et stort antall materielle numre. KMAT kan brukes i et slikt tilfelle der du opprettholder bare en generisk produktkode. En super BOM opprettholdes for et slikt materiale som består av alle mulige alternativer. En ruting vedlikeholdes også bestående av alle mulige operasjoner som kan brukes. Vanligvis konfigurerbart materiale brukes i MTO-miljø. Men ofte bestilte konfigurasjoner kan planlegges med en materiell variant som må ha en materiell hovedrekord. Dermed kan materialvarianter ha lager og verdi. Avhengig av karakteristiske verdier valgt ved salgsordre er det opprettet salgsordre BOM. Rutingsoperasjoner velges også avhengig av hvilke BOM-komponenter som er tildelt dem. Spørsmål: Vilkildeliste vises automatisk i Material Master som standard hvis vedlikeholdt på anleggsnivå ved hjelp av OME5 A1: Hvis du har opprettholdt kildeliste krav i OME5 og ikke har opprettholdt kildelisten for materialet. Po kan ikke løses. Du må opprettholde kildelisten for alle materialer i anlegget der indikatoren er angitt hvis du opprettholder kildelisten på anleggsnivå. Ellers kan du gjøre bruk av infooppføring for å gjøre det automatisk. Spørsmål: Vi har ett selskap med en plante og et annet selskap med en salgsorganisasjon. Hvilket er bedre alternativ mellom disse - PO eller Stock Transfer Order. A: Kryssfirma Lager Transportbestillinger kan gjøres. Konfigurer ved bruk av transaksjon OMGN. Avhengig av sending og mottak av anlegg, opprettholder salgsorganisasjon og kundedata i tilpassing. Opprettholde leveringsanlegget som leverandør og fest anlegget til leverandøren i leverandørmesteren. Materialtype må være HALB eller HAWA. Sørg for at selskapet med salgsorganisasjon har en plante for å ta vare på strømpe. Den PO som brukes er NB og ikke Stock Transfer PO. Konfigurer SD for inter-company fakturering for å muliggjøre å ta opp prisprosedyren for fakturering. Gjennomfør leveranse gjennom prosessleveringsfrist og fakturering gjennom prosessfakturering. Spørsmål: Vi kan gjøre felt obligatorisk. Vi ønsker å lage en standardverdi til et bestemt felt i Material Master. Si, vi vil at periodindikatoren i MRP2-visningen er som P. Hva er den beste måten A: Bruk transaksjonsvariant. Transaksjon SHD0 og deretter Transaksjon SE93. Spørsmål: Hvordan kan vi spore rekvisisjoner som har slettingsindikatoren. Kan vi spore datoen der sletningsindikatoren ble satt A: Du kan se endringsdokumenttabellene cdpos og cdhdr. Du kan også referere Transaksjon ME53 under menybanen goto-statistikk-endringer, der de komplette revisjonssporene for endringer, inkludert sletting, lagres. Spørsmål: Er det mulig å generere Innkjøpsrekvisisjon (PR) med henvisning til Planleggingsavtale. A: PR kan opprettes med referanse til en annen PR, og kan ikke opprettes med henvisning til PO eller Scheduling-avtaler. PO-amp Scheduling er opprettet og kontrollert av innkjøpsorganisasjoner. PR kan opprettes av selv sluttbrukerne. For å opprette PR med referanse til en annen PR, følg menybanen: Innkjøp-rekvisisjon-Opprett. Rekvisisjon-Kopier referanse og skriv inn. Imidlertid kan kravet genereres med henvisning til Planleggingsavtale når MRP kjøres. For at dette skal skje, må kildelisten opprettholdes for den kombinasjonen av elementleverandør og MRP skal være riktig innstilt. Spørsmål: Hvor kan jeg finne den siste innkjøpsordreprisen og det siste innkjøpsordrenummeret for et materiale A: Logistikk-materialehåndtering-Innkjøp-Master data-Info rekordlistevisning-Bestillingsprishistorikk Q: Automatisk generering av PO er ved å bruke Automatisk kjøpsrekvisisjonsalternativ ved innkjøp - Rekvisisjon-Følg på funksjoner - Opprett PO. Men PO kan ikke opprettes automatisk etter at MRP kjøres. Er det en bestemmelse i SAP å frigjøre innkjøpsordrer automatisk etter at MRP kjører. A: Kryss av de automatiske PO - og Kildeliste-feltene i kjøpsvisning av materialmasteren for leverandørene som du ønsker å utlevere PO automatisk. Opprett en kjøpsinfo post. Opprett kilde liste. I den siste kolonnen i detaljskjermbildet i kildelisten merker du feltet som er relevant for MRP, inn de riktige parameterne for kjøring av MRP. Men PO kan ikke opprettes automatisk etter at MRP kjøres. Den automatiske PO-opprettingsflaggen gjør at du kan kjøre en batchjobb som konverterer alle valgte innkjøpsrekvisisjoner til å konverteres innkjøpsordrer i bakgrunnen. Du kan vurdere planleggingsavtaler hvis du vil at MRP skal sparke inn Kjøpsordrer. Sett flagget i kildelisten for planleggingsavtalen til 2 slik at MRP kan sparke leveringsplaner for fremtidige krav. Hvis du vil fikse timeplanen innen en viss periode, har du to alternativer. 1. Bruk av fast sone - firmaer alle bestillinger innen denne perioden. Se ytterligere dataskjerm av planleggingsavtalen på leverandørmaterialnivå. 2. Planleggingstid - alle nye ordrer utenfor planleggingstidsgiret - se MRP 1 visning av materialmesteren Q: Jeg vil gjerne konvertere MRP generert 100 PR til 100 PO'er automatisk. Ikke en etter en manuelt. Er det mulig A: Bruk transaksjon ME59 Q: Hvordan kan jeg skrive ut en ikke fakturert kvitteringsrapport som viser innkjøpsordre for hvilke varene er mottatt. men ikke fakturert. Vi krever denne rapporten med undertotaler og knyttet til Un-fakturert kvittering GL-konto A: Rapport RM07MSAL-analyser GRIR-saldo i henhold til varer mottatt, men ikke fakturert og fakturaer mottatt hvor gode ikke har blitt levert fullt ut. Spørsmål: Hvordan kan jeg beregne nettoprisen til et innvarsel for en bestemt dato A: Kjøpesumssimulering i LIS-innkjøp på leverandørinfo-posten og angi ønsket dato. (Transaksjonskode er. MEIL) Spørsmål: Kan vi frigjøre en innkjøpsordre med pris tilsvarer null. (som i SD-gratis salgsordre) A: Lag PO-feltet med IR-feltet un-ticked i detaljdetaljskjermbildet og endre linjeelementprisen til 0. Spørsmål: Nettprisen beregnes ved å oppsummere bruttoprisetypen og trekke til med å legge til alle rabattertype typebetingelser. Enhver tilstandstype som ikke er merket som statistisk, vil bli vurdert for nettoprisberegning. Vi har et tilleggsgebyr som ikke er merket som statistisk og bør inkluderes i nettoprisen, men utelukket i skatteverdien. Kan jeg få en prosedyre der skattene beregnes på nettoprisen beregnet til tilstanden type NAVS, og da har du denne tilleggsavgiftstypen A: Opprett prisplan med all tilstand ikke merket i Statistisk kolonne hvis du trenger all tilstandsregistrering som skal beregnes. For eksempel. Med dette skjemaet: - Netto beløp beregnes fra PB00, RA01, ZMUP, ZDIS. - Skatt beregnes fra PB00, RA01, ZMUP. Totalt beløp beregnes ut fra nettobeløp og skatt. Så, ZDIS vil inkluderes i netto beløp og ekskludert for skatt. Spørsmål: Kan vi endre leverandørens navn i en PO-post utgitt på en annen leverandør A: NEI. Du kan opprette en annen PO på leverandøren som kreves ved å referere til en PO. Spørsmål: Vi ønsker å returnere ubrukt materiale anskaffet fra en leverandør og oppdatere lager - eller kostnadskonto. Slik gjør du dette effektivt A: 1. Bruk bevegelsestype - 122 for å reversere kvitteringen og gjenopprette innkjøpsordren. Dette kan gjøres hvis du kan identifisere den PO mot hvilken materialet ble mottatt. Og også kreditt skal være samme som PO-pris 2. Spesiell bevegelsestype må settes opp dersom PO ikke er kjent. Prisen må kanskje forhandles med leverandør. Spørsmål: Hvordan definerer jeg en ny valuta. Hvordan kan jeg angi antall desimaler mer enn to A: Definer en ny valuta i Tilpasning med transaksjon OY03 Hvis du endrer gjeldende valuta, blir alle dine regnskapsdokumenter revurdert med R3, og dette kan forårsake uønskede effekter på din økonomi. Bruk transaksjon OY04 til å tildele antall siffer til ny valuta OBBS å definere konverteringsfaktorer for valutakonvertering OB08 for å angi valutakurser XK02 for å tilordne ny valuta til leverandørmester ME11 for å opprette en innkjøpsinformasjon-post Lag nye MM-dokumenter med den nye utvidede prisen. Men du legger merke til at regnskapsdokumenter fortsatt vil reflektere 2-sifretprisen og avrundet til nærmeste 1100. Spørsmål: Vår leverandør leverer sitt produkt for en auksjon. Vi selger det på auksjon og betaler leverandøren. Hva er den beste måten å håndtere dette på: Du kan prøve sendingsprosessen. I denne prosessen holder leverandøren varene til de blir solgt. Prisen til leverandøren kan tilbakestilles når varene er solgt i avregningsforsendelser. Spørsmål: Hvordan kan jeg åpne en tidligere MM-periode. A: Transaksjon - MMPV Menybane - Logistikk-Materials Management-MaterialMaster-Other-Lukk Periode Q: Vi kan gjøre en bestemt indikator obligatorisk. Kan jeg få en standardverdier for indikatoren mens jeg lager Materialmaster som kan endres senere i MM02 A: Prøv å bruke transaksjonsvariant, transaksjonskode SHDO. Og så SE93. I SE93 velger du alternativet for varianttransaksjon Q: Hvordan kan jeg generere en rapport om kansellert PO. A1: Bruk et søk med tabell EKKO hvis felt LOEKZ er slettingsindikatoren. A2. Gå til den første skjermen for innkjøp. Deretter går du til KJØP - LISTE DISPLAYER - VED PO NUMMER - REDIGER - DYNAMISK VALG. Dette lar deg velge bestemte felt fra EKKO-tabellen og EKPO-tabellen. Slettingsindikator kan også ses her. Bruk dynamiske valg for å bestemme utvalgskriteriene og kjøre rapporten. A3: Du kan også gjøre dette via IMG Gå til Transaksjon OMEM eller Menybane - MM - Innkjøp - Rapportering - Opprettholde innkjøpslister Klikk på Omfang av Liste Opprett Ny oppføring. Sjekk på Endre dokumenter-feltet. Navngi det nye omfanget med relevant navn. Dette vil nå vises i feltet Omfang av liste i alle innkjøpsliste-skjermbildene. Utgangen vil vise detaljene for endringene som dato og klokkeslett for endring, gammel verdi, ny verdi etc. Q: Hvordan kan vi oppdage en endring i en innkjøpsordre. A: For endringer i topptekstnivå: Gå til Header - Statistikk - Endringer For endringer på elementnivå: Gå til elementstatistikk - Endringer Q: Vi vil pop opp en skjerm for å vise totalverdien til PO før du lagrer PO slik at brukeren kan bestemme om du skal lagre PO-adressen eller kaste den bort. Hva er den beste måten. Svar: Prøv å bruke EXITSAPLEINS001. Den er oppgitt under lagringsoperasjonen av en PO. Du kan gjennomgå PO, presentere en popup-dialog med en av POPUP-funksjonene, slik at brukeren kan bestemme enten for å lagre eller avbryte PO. Q: PO-elementet tekst blir vedtatt fra materialmasteren. Teksten har fått godkjent status og lagres ikke i tekst ID-tabellene STXH og STXL. Derfor kan utskriftsprogram ikke skrive ut disse teksten. Hvordan kan vi løse dette? A: Innkjøpsordre kan bli vedtatt fra Info-post eller materialmester. Alle teksten blir endelig lagret i tabell STXH med ulike tekstprogrammer. Incase of PO header tekst er det EKKO og PO Item tekst er det EKPO. Selv om teksten er adoptert fra noen av disse, er det en mulighet for at det kan endres på PO-nivå. Her blir det lagret med objekt EKKO eller EKPO. Det er ikke nødvendig å lagre dette på PO-nivå hvis det ikke er gjort endringer i teksten på PO-nivå. Prøv disse: Sjekk etter tekster i EKKO eller EKPO (avhengig av topptekst eller elementnivå) Hvis ingen tekst blir returnert, sjekk inn objekt EINA for info-post eller MATERIAL for materialmesterlange tekst. (Tabellen er samme dvs. STXH) Q: Mens du lager En innkjøpsordre kan vi se at det er Info rec. oppdater i detaljene på boksen. Hvordan kan vi endre standardinnstillingen for denne boksen A. I MM Innkjøpskonfigurasjon (bruk Transaksjonskode: OMFI), kan du tildele standardverdien av infooppdatering for kjøpere og deretter tildele den gjennom parameter ID EVO (sjekk konfigurasjonsdokumentasjonen) Q: Jeg vil ha flere adresser til en leverandør - for For eksempel: post, frakt, betalingsoverføring, flere faktureringsadresser, etc. Anta at vi har 25 adresser for ett selskap, hva er den beste måten uten å lage 25 separate firmaer og deres adresser A: Du kan løse dette problemet ved å bruke Partner-funksjoner. Ved hjelp av Transaction WOLP kan partnerroller og partnerskjemaer på leverandørnivå og innkjøp av dokumentnivå defineres. Opprett så mange leverandørnumre som nødvendig (si 25-i dette tilfellet) og tilordne til de respektive partnerrollene. Spørsmål: Kildelisten er opprettet for et materiale, dvs. Kildeliste som kreves er merket. Når en PO er opprettet, kan en annen leverandør fortsatt bli valgt, og selv om fikseringsindikatoren i kildelisten er merket, viser systemet kun advarselsmeldinger. Hvordan kan vi fastsette en innkjøpsordre til bare en fikseringsleverandør for et materiale. A1: Prøv å endre advarselsmeldingen til en feilmelding. Merk meldingsnummeret. Bruk deretter menyen OLME - Miljø - systemmeldingen. A2: Merk indikatoren Kildeliste i materialmasteren (innkjøpsvisning) Ved å teste dette, vil anskaffelsen bare være mulig fra kilder som er angitt i kildelisten. Du kan også tenke på å gjøre feltet obligatorisk i materialet master. Spørsmål: Vi ønsker Leverandørkoden som abc1234 hvor de første 3 tegnene er alpha og de siste fire sifrene er siffer serienumre. Hva er løsningen A: Bruk en brukerutgang. Med denne brukerens utgang kan du sjekke, men kan ikke tvinge brukeren til å skrive inn verdien riktig. Spørsmål: Vi ønsker å sette opp en Foretrukket leverandørliste slik at brukerne kan bestemme Leverandøren som skal ringes for materialet som kreves under oppkjøpet. Hva er den beste måten A. Bruk Transaksjon ME01 for å opprettholde kildelisten. Ved den foretrukne leverandøren klikker du på kryssruten. Ved denne foretrukne leverandøren blir automatisk tildelt når Følg på funksjon kalles for PR (Opprett PO). Spørsmål: Hva er SAP standard måten å slette alle leverandørene sentralt fra systemet A: 1. Merk leverandører for å slette: XK062. 2. Kjør SAPF047 som lager en oppføring i en intern SAP-tabell som brukes senere 3. Kjør SAPF058. Sjekk General Master record og MM Data bokser på, Test Run off. Skriv inn kjøpsorganisasjoner. 4. Kjør SAPF058. Kontroller General Master record og FI Data bokser på, Test Run off. Skriv inn kjøpsorganisasjoner. ABAP-programmerer kan lage et ABAP-program for å gjøre det. Spørsmål: Hvordan kan vi opprette en lagerdokument med alle materialene dine til å telle i stedet for å generere ett dokument for hvert materiale A1: Du kan utføre transaksjon MI01 - ved å referere til anleggets amp-lagerplass. Du kan da angi så mange lagermateriale som du vil. A2: Angi maksimalt antall elementer for å si 50 ved hjelp av Transaction MICN. Det samme kan forhåndsinnstilles ved bruk av transaksjon OMCN. Spørsmål: Hvordan er GRIR-konto relatert til Inventory. A: Hvis du er involvert i beholdning, trenger du GRIR-kontoen (Inventory Account) når IR-en er lagt ut. Hvis du ikke er involvert i lagerbeholdning, trenger ikke systemet GRIR-kontoen når IR er lagt ut, systemet trenger en GL i stedet for GRIR-kontoen. Q: Vi prøvde RMCB0300 å finne ut logisk verdi for varelager etter dato. Men etter re-verdsettelse støttes aksjeverdien av måned i stedet for dato. Hvordan kan vi finne den logiske verdien for varelager etter dato. A: Bruk Transaksjon MC49 Menybane: 1. Informasjonssystemer - Logistikk - Lagerstyring-Materiale - Dokumentevalueringer - Lagerverdi - Gjennomsnittlig beholdning eller 2. Logistikk - Logistikkstyring - Inventory Controlling Environment - Dokumentevalueringer - Aksjeverdi - Gjennomsnittlig aksjeverdi. Spørsmål: Hvordan kan vi overføre lager fra en leverandør til en annen leverandør. A: DO 542 og deretter 541 til den nye leverandøren. Spørsmål: Hvordan kan jeg kansellere en postet faktura. Feilmeldingen BSEG-GSBER er ikke et inntastingsfelt vises. Selv OSS note -94932 hjalp ikke. Sv: Feilen skyldes undertrykkelse av feltet Forretningsområde i feltstatusgruppen. På grunn av dette, mens du reverserer dokumentet, finner systemet dette feltet undertrykkes og fortsetter derfor ikke lenger. Finn feltstatusgruppen for recco-kontoen som er angitt i leverandørmasteren og den aktuelle feltstatusvarianten. I IMG, gå til FI Globale innstillinger-Dokumenter - Linjeposter-Kontroll-Vedlikehold feltstatusvariant. Her for den aktuelle feltstatusvarianten og feltstatusgruppen du finner finner du feltområdet for forretningsområdet er blitt undertrykt. Spørsmål: En lagringsplass fra forskjellige anlegg kan tilordnes lageret til enhver plante. Men forskjellig lagringsplass innenfor samme anlegg kan ikke tildeles samme varehusnummer. Hvorfor. A: Ulike lagringssteder fra forskjellige planter kan tildeles samme varehus. Men forskjellige lagringssteder innenfor samme anlegg kan ikke tildeles samme varehusnummer. Disse lagringsstedene kan defineres som lagringstyper eller lagringsseksjoner. Spørsmål: Vi bruker bare faste skuffer og ønsker ikke å bruke automatisk lagringsplass eller noen strategi for fjerning av varer til lagringen. På hvilken måte hjelper Ware Housing meg. A: Du kan gå til Ware House-modulen hvis du har materialer i mer enn en bin, du klarer flere forskjellige typer lagringsplass (høyt rack, blokk.) - du trenger en svært fleksibel kontroll for utskrifter Forbruksbasert planlegging Q: Vi har en mye størrelse prosedyre her som skaper flere ordreforslag. Hvordan stiller du grenseverdien for maksimalt antall MRP-bestillingsforslag per dato i IMG A: Underpasning, lek med materialforvaltningskonsumasjon basert planlegging, hold alle planter Q: Hva er forskjellen mellom planlagt forbruk og Ikke planlagt forbruk. Kan beregning av sikkerhetsberegning gjøres på en av disse A: Mens tilpassing av bevegelsestyper (OMJJ) er definert som hvilket sett av forbruk verdier blir oppført under materialbevegelsen. For noen kan det alltid være totalt forbruk og for noen er det alltid den ikke-planlagte og for noen er det avhengig av om problemene ble gjort med henvisning til en reservasjon, dvs. et planlagt forbruk. Måten disse forbruksverdiene tas i betraktning i MRP, er definert i tilpassing av MRP-typer. For omordnet punktplanlegging (VM) brukes totalt forbruk til å beregne sikkerhetslager og omordningspunkt. For prognosebasert planlegging (VV) brukes det totale forbruket til å bygge prognosen som vil bli brukt til å kompilere bestillingsforslagene. For Deterministisk MRP (PD) brukes det uplanlagte forbruket til å beregne prognosen som igjen legges til den faktiske etterspørselen. Spørsmål: Vi prøver å bruke reservasjoner for å blokkere vår eksisterende ubegrensede plantebeholdning mot et salgsordreelement. Men reservasjonen er inkludert i Planleggingsfilen når MRP kjøres. Vi vil deaktivere reservasjonen i MRP. Hvordan kan jeg gjøre dette A: Bruk transaksjon OPPI. Menybane. Tilpasning-Produksjon-MRP-Planlegging-MRP-beregninger-Lager-Definer Tilgjengelighet Kontroller blokk Lager Q: Vi ønsker ikke å konvertere P lanserte ordrer til rekvisisjoner i vår MRP-løp, og hold noen materialer i trinnet med planlagte bestillinger. Kan vi gjøre dette A: Kontroller indikatoren i transaksjon OPPR. Tilordne indikatoren spesifiserende planlagte bestillinger bare. Spørsmål: Vi kunne lage to innkjøpsordre for full mengdekvantitet ut av en innkjøpsrekvisisjon. to varer kvitteringer og faktura kvitteringer på deres respektive POs. Hvordan kan vi unngå denne typen dobbelte transaksjoner. A: For PO: Definer kjøpere funksjonelle autorisasjoner i tilpassing for innkjøp, der kan du fjerne merkenavn fra PO wo. Kjøper funksjonell autorisasjon. si abc kan opprettes ved hjelp av transaksjonskode OMET. Tilordne denne abc til en bestemt bruker ved å bruke parameter ID EFB (trans su52). For GR og IR: Lag advarselsmeldingen som en feil ved tilpasning av meldinger under henholdsvis Inventory Management eller Faktura verifisering. For IR: Merk indikatoren i leverandørmesteren for å sjekke dobbeltfakturaer. Spørsmål: Er det en transaksjon eller rapport tilgjengelig for å se den skrappede mengden av et bestemt materiale der varemessig problemet er utført ved bruk av bevegelsestype 551 A: Hvis du vil administrere inventaret av Skrap, opprett en annen material ID for skrap og motta som by - produkt. Når du utsteder varer mot bevegelsestype 551, fjernes materialet fra lager ved å skrive det av bøkene. Spørsmål: Vi ønsker å kjøre flerplanteringsplanlegging for 3 planter A, B og C. hvor kravene til plante A og B overføres til plante C. Anlegg C forventes å konsolidere kravet og konvertere disse kravene til rekvisisjoner og deretter inn i ordrer. Når vi planlegger på Plant C, kan vi ikke se kravene til plante A og plante B. Vi bruker den spesielle innkjøpsnøkkelen 40 for alle materialene som planlegges. Kan vi gjøre flere anleggsplanlegging på anleggsnivå, samt Materiale nivå A: Den spesielle innkjøpsnøkkel er definert for Planleggingsanlegget og inneholder ikke tilførselsanlegg. Denne nøkkelen kan kopieres for å opprette ny nøkkel. Deretter skriver du inn forsyningsanlegget i den. Bruk denne tasten i materialmesteren. Nå vil alle krav til plante A og B bli kalt i planleggingsanlegg C. Q: Vi gjør varekvittering med PO. Hvordan kan vi finne ut om det finnes noen USER EXIT som utløses før dokumentet er lagret. A: Brukerutgangen i ditt tilfelle kan være MBCF001 og bruk transaksjon SMOD å lete etter brukerutganger Q: I MM-prisplan. Det er en liste over valg fra A til M og 1 til 8. Hvordan kan vi benytte deltilstandsfeltet for tilstanden. A: Subtotal-feltet på prisplanen er nyttig i antall tilfeller. For Ex: 1 er overført til KOMP-KZWI1. 7 brukes til å bestemme på grunnlag for å beregne Rebate etterfølgende oppgjør. S brukes til sluttkvittering, kontantrabatt, rabatter og eventuelle andre forhold, inkludert statistisk For rapportering i LIS Brukt i layoutet for utskrift. Spørsmål: Det er noen klager om at selv om dataene er korrekte i brukerinfo (USR03). Innkjøpsordren skrives ut med feil informasjon. For eksempel: telefonnummer. Hvor kan jeg finne riktig Kjøpsgruppeinformasjon A: Kjøpsgruppeinformasjon finnes i tabell T024. Spørsmål: Hva brukes tabellene vanligvis til MM-spørringer. A: Noen tabeller er oppført nedenfor. Men en rekke andre kan sees ved hjelp av teknisk hjelp etter å ha aktivert spørringen Q: Hva er de typiske transaksjonskodene for IM amp PO. A: Transaksjonskoder kan kontrolleres ved hjelp av menybanen System-Service-Status. IM-transaksjonskoder starter med MBxx. PO-transaksjonskoder starter med Mexx. Spørsmål: Under et godt problem for et vareprodukt (HIBE) tilordner vi ved den automatiske kontooppdraget en GL-konto i forhold til produktets verdsettelsesklasse. Men vi vil gjerne endre denne GL-kontoen automatisk, avhengig av kostnadsstedet som ble bedt om produktet til forbruk. Hvordan kan vi gjøre det? A: Prøv OKB9 der du kan finne kostnadsberegningsoppdragstabellen. Men denne GL-kontoen blir standard for alle produktene som brukes av kostnadsstedet. Vær oppmerksom på at GBBVBR prosessnøkkel styrer kredittpostering for kostnadssentralproblemer i automatisk kontooppgave (AAA). Hvis du vil endre kontooppgave for unntaksmateriell. Prøv følgende alternativer: 1. For alle unntaksmateriell definere en ny verdsettelsesklasse og sett opp alle beholdningsregnskap for denne unntaksverdimerklassen. Her henter AAA automatisk GL ac. 2.I oppføringsskjermen tillater brukeren å skrive inn GL ac manuelt. Konfigurer IMG i lager slik at brukerkontoen overstyrer AAA-bestemt konto 3. Definer en ny bevegelsestype ved å kopiere 201 for å si 901. Deretter definerer IMG en transaksjonsnøkkel for 901 under kontogruppering for bevegelse. typer. Definer GL-kontoer for denne nye transaksjonsnøkkelen. For unntaksproblemer må brukerne bruke denne nye bevegelsestypen. Spørsmål: Vi har oppgitt i MRP for rekvisisjoner skal opprettes. Dokumenttypen for rekvisisjonene som er opprettet, er alltid typen NB. Hvordan kan vi endre dokumenttypen som er opprettet A: Referer transaksjon OMH5. Definer ønsket dokumenttype som du vil ha i ME51. Spørsmål: Vi har opprettet en arbeidsflyt for godkjenningsprosessen for innkjøpsrekvisisjon. Når hendelsen (BUS2009, RELEASESTEPCREATED) utløses for å slå av WF. Følgende feilmelding vises Arbeidselement XXXXXX: Kobling til objekt BUS2009-hendelse REJECTED kan ikke skrives. Diagnose: Tilkoblingsforbindelsen mellom den nødvendige hendelsen og det angitte arbeidsprosjektet kan ikke angis i typekoblingstabellen i hendelseslederen. Årsaken er enten en databasefeil eller en feil ved generering av interne koblingsnumre. Hva gjør du: Kontroller tallområdet objekt SWEEVTID Hvordan kan dette løses 1. Må oppdateres nummerområdet for hendelsesobjekt SWEEVTID med transaksjon SNRO. Eks: SWEEVTID: 01 000000000001 999999999999. 2. SWE2, dobbeltklikk på BUS2009 oppføringer, sjekk GLOBAL-feltet, ENABLE-feltet vil bli oppdatert 3. Feil når du utfører Workflow. Transaksjonskode SWLE er ikke definert. Bruk OSS note 43986 for å fikse. Spørsmål: Hvordan kan vi lage en TaxCode som standard på kjøpsordre-detaljdisplayskjermen. A1: Bruk betingelsestype NAVS med tilgangssekvens 0003 for å angi skattekoden i kjøpsordreelementet ved bruk av forhold. A2. Gå til IMG. Materialhåndtering - Innkjøp - Innkjøpsordrebehandling - definer skjermoppsett på dokumentnivå. Søk etter transaksjonen ME21.Dobbeltklikk på ME21. Søk deretter etter TaxCode. Det anbefales at du også konfigurerer info-posten. Skattekoden skal være en nødvendig oppføring, og hva du spesifiserer her, vil være standardverdien i innkjøpsordren. Materialhåndtering - Innkjøp - Innkjøpsinfo - Definer skjermoppsett. Når du kommer hit, søker du etter transaksjonen ME12, dobbeltklikk her, søk etter Inngangs momsindikator. Spørsmål: Vi har definert EA (hver) som 0 desimal i konfigurasjonen. Men transaksjon ME2L viser dette feltet med tre desimaler. Hvordan kan jeg bytte til faktisk antall desimaler. A: Mengden (MENGE) i rapporten må ha blitt satt til tre desimaler. Tabell EKPO må kanskje korrigeres tilsvarende. Spørsmål: Vi har opprettet en ny bevegelsestype og tilordnet en tidsplanlinje. Når vareproblemet er lagt ut, er meldingsbevegelsestype zzz ikke tillatt for kundevarebevegelser Hvorfor A: Bruk transaksjonskode OMJJ og kontroller Tillatte transaksjoner for å tilpasse bevegelsetyper. Spørsmål: Er det mulig å generere pakkeliste for varer utstedt i MM A: SD amp Ware Husledelse har funksjonaliteten til å plukke Pakkelister. Spørsmål: Følgende er satt opp for arbeidsflyt: Arbeidsflytorganisasjon Struktur med 2 stillinger er opprettet og tildelt en person til begge posisjoner Tilordne oppgaver til agent TS 00007986 Rekvisisjonsslipp - TIL JOBBER TS 00008014 Innkjøpsrekvisisjonsløsning nektet - GENERELL TS 00008018 Rekvisisjon utgitt - GENERELT TS 00008348 Requisition release reset - GENERAL WS 00000038 Workflow for purchase requisition release - TO JOBS 3.Activate event linkage WS 00000038 Workflow for purchase requisition release WE BUS2009 RELEASESTEPCREATE Purchase requisition Release step create is activated 4.Activated release codes for workflow 1 Role resolution with group, code, and plant (T16FW) 5.Assigned release codes to agent (JOBS created in 1) The following error appears Work item 60772: Linkage to object BUS2009 event REJECTED cannot be written. A: Use transaction SWE2. Make sure object BUS2009 event REJECTED is enabled. Alt innholdet på nettstedet er Copyright copy erpgreat og innholdsforfattere. Alle rettigheter reservert. Alle produktnavn er varemerker for sine respektive selskaper. Nettstedet erpgreat er på ingen måte tilknyttet SAP AG. Alt arbeid er gjort for å sikre innholdsintegritet. Informasjon som brukes på dette nettstedet er på egen risiko. The content on this site may not be reproduced or redistributed without the express written permission of erpgreat or the content authors. Material Price Change MR21 is used to change the material price and the stock value is revalued with the new price. When price changes, the value of the stock changes, since the value is calculated from the price. So total value total quantity x price. Hence a price change creates a posting to the stock account that amounts to total quantity x price difference. The offsetting entry is made to an income or expense account. MR22 is used to DebitCredit certain value to a Material. By debiting or crediting a material account, stock quantity of the material remains unchanged. The stock value of the material is increased or reduced. As a result, a change of price occurs, but only for a material subject to moving average price control similar to MR21 . Consequently, the account movements for a material debit or credit differ depending on the type of price control. For a material subject to standard price control, the material debit or credit is posted to a price difference account. The offsetting entry is made to an income or expense account. Hence a material debit or credit for a material (MR22) subject to standard price control does not lead to a revaluation because the standard price remains the same unlike in MR21. For a material subject to moving average price control, a material debit or credit results in a posting to the stock account. The system checks whether stock coverage exists for the quantity to be debited or credited, then acts accordingly: If the quantity to be debited or credited is equal to or smaller than the total stock quantity: The amount to be debited or credited is posted to the stock account. The offsetting entry is made to an income or expense account. If the quantity to be debited or credited is larger than the total stock quantity: The amount to be debited or credited is divided proportionally. Only a portion of the amount to be debited or credited is posted to the stock account. Siste innlegg

1 comment: